Med til det at drive virksomhed følger en masse kontrakter og aftaler.
En god kontrakt skal skabe værdi for begge parter i samarbejdet.
En god kontrakt skal ligeledes skabe tryghed og minimere risikoen såvel juridisk som kommercielt.
En god kontrakt skal være klar, præcis og letforståelig og bla. sikre overblik over:
- Hvad det er, man har aftalt.
- Hvilke rettigheder og forpligtelser man har.
- Hvornår kontrakterne udløber eller hvornår de skal genforhandles.
- Hvad der skal ske i forbindelse med en evt. misligholdelse.
En god kontrakt skal også være tilpasset markedssituationen og gældende lovgivning og praksis inden for området.
Ved løbende at have fokus på sine kontrakter er det muligt at skabe værdi og samtidig minimere de kommercielle og juridiske risici i forbindelse med samarbejdet.
Trænger jeres aftaler og kontrakter til en gennemgang, revidering og optimering?
- Forholdene hos jer eller på markedet kan have ændret sig, siden kontrakterne blev indgået.
- Ny lovgivning og regler kan stille krav om en ændring af jeres kontrakter.
- Covid-19 krisen kan have påvirket aftaler og kontrakter.